Klébis négylabda bajnokság 2010/ősz

MENÜ

Szabályok


 

1.    Általános jellemzõk
A négylabda csapatjáték, 2 csapat 3-3 játékosa játsza. A csapatok labdarúgásban, kosárlabdában, röplabdában és tollaslabdában mérik össze tudásukat. Valamennyi játékosnak minden egyes sportágban szerepelnie kell. Labdarúgásban, röplabdában és kosárlabdában minden játékos egyszerre van pályán, míg  tollaslabdában 3 egyéni mérkõzésre kerül sor. Cserélni egy mérkõzés során csak sérülés esetén lehet. Mérkõzésnek két csapat egymás ellen játszott játékát nevezzük a négy sportágban. Minden egyes sport külön-külön pontozandó.


2.    Sportokra vonatkozó szabályok( eltérések a hivatalos szabályzattól)
Labdarúgás: 2 x 10 perc
•    Gólt csak az ellenfél térfelérõl lehet rúgni
•    A labda addig van játékban, míg:

- gól nem születik

- a labda át nem megy a függönyök alatt a terem más területére

- egyéb olyan helyre nem kerül (bordásfal mögé, pad alá, kapu mögé, stb.) ahonnan a labdarúgás szabályait betartva nem lehet játékba hozni
•    A labdát kézzel érinteni tilos (nincs kapus)
•    Bedobásnak, csak az állított labdával elvégzett berugás minõsül.
•    Bedobásnál, kirúgásnál, szabadrúgásnál az ellenfélnek a minmum távolság a labdától 3 m
•    A nők által lőtt gól 2 gólt ér


Kosárlabda: 20 perc vagy 25 pont
•    Minden kosár 1 pontot ér
•    Ha a támadó csapat elveszti a labdát, akkor ki kell vinni a teremben felfestett kék vonalon kívülre, kivéve, ha a labdaszerzés előtt a labda még nem ért palánkot.

 

Röplabda: 20 perc vagy 25 pont
•    Nincs állásrend, csak a szervánál kell cserélni. A mérkõzés egy játszmából áll
•    Amennyiben az egyik csapat saját támadóterületérõl az ellenfél azonos területére ejti a labdát, az ellenfél kap pontot (ejtésnek számít minden ami felülrõl történik, és nem csattan, vagy nem ökölbe szorított kézzel követik el, a leütést kivéve)
•    a szervát nem lehet sáncolni, vagy kosárérintéssel azonnal visszatenni, az ellenfél térfelére.


Tollaslabda: 20 perc vagy 21 pont
•    Három egyéni játszmát kell lejátszani
•    Minden labdamenet pontot ér

 

Forrás: www.otlabda.hungary.org

-->

Az Ötlabda játék és versenyszabályai

  1. Általános jellemzõk

Az ötlabda csapatjáték, 2 csapat 3-3 játékosa játsza. A csapatok labdarúgásban, kosárlabdában, röplabdában, teniszben és tollaslabdában mérik össze tudásukat. Valamennyi játékosnak minden egyes sportágban szerepelnie kell. Labdarúgásban, röplabdában és kosárlabdában minden játékos egyszerre van pályán, míg teniszben egy egyéni és egy páros mérkõzésre, tollaslabdában 3 egyéni mérkõzésre kerül sor. Aki az egyéniben játszik, nem vehet részt a párosok küzdelmében. Cserélni egy mérkõzés során csak sérülés esetén lehet. Mérkõzésnek két csapat egymás ellen játszott játékát nevezzük az öt sportágban. Minden egyes sport külön-külön pontozandó.

  1. Csapatokra vonatkozó szabályok a helyszínen

Fordulók:

    • A csapatképviselõ bejelentkezik a forduló kezdete elõtt 10 perccel. Biztosítja a szervezõket, hogy a forduló kezdetére játékra készen áll.

Késések:

    • Ha a csapat nem jelentkezik be 10 perccel a forduló kezdete elott, és ezt nem jelezte a szervezoknek, 100 - 0 arányban elveszíti a játékterve szerinti elso sportját.
    • Ha a csapat nem kezdi el a játékot a forduló kezdetekor, akkor 100 - 0 arányban elveszíti a játékterve szerinti elsõ sportját.
    • Ha a csapat minden tagja nem kezdi el 30 perccel a forduló kezdete után a játékot, akkor 130 - 0 arányban elveszíti a meccset.
    • Minden más esetben a Szervezõbizottság dönt.
  1. Sportokra vonatkozó szabályok( eltérések a hivatalos szabályzattól)

Labdarúgás: 2 x 10 perc

    • Fogalmak: sárga lap - durva, de nem szándékos szabálytalanság esetén
      kiállítás - a kiállított játékosnak kétperces idõtartamra el kell hagynia a játékteret
      végleges kiállítás - a másodszor is kiállítással büntetett játékos nem folytathatja a mérkõzést
      büntetõrúgás - a büntetõrúgást saját alapvonalról, üres kapura kell elvégezni
      gól - gólt csak az ellenfél térfelérõl lehet rúgni
    • Kosárlabdapályán, jégkorong nagyságú (kb. 80*150) kapuval kell játszani Büntetõterület a 6.25-ös vonal és az alapvonal által határolt terület. Szögletrúgás van
    • A labdát kézzel érinteni tilos (nincs kapus)
    • Bedobásnak, csak az oldalvonal mögül, állított labdával elvégzett berugás minõsül.
    • Bedobásnál, kirúgásnál, szögletnél, szabadrúgásnál az ellenfélnek a minmum távolság a labdától 3 m

Kosárlabda: 20 perc vagy 25 pont

    • A Streetball szabályainak megfelelõen játsszák, azzal az eltéréssel, hogy minden ötödik csapat-személyi hiba után az ellenfél kap egy pontot.Ha egy csapat elhagyta az 5 személyi hibát, azután minden második hiba pontot ér az ellenfélnek. (azaz az 5., a 7. és így tovább minden másodikdik hiba pont az ellenfélnek)
    • Technikai fault: durva, és/vagy szándékos szabálytalanság, "szövegelés" esetén alkalmazza a bíró. Ilyenkor az ellenfél kap egy pontot. A passzív játék esetén a bíró elveheti a labdát a csapattól.

Röplabda: 20 perc vagy 25 pont

    • Nincs állásrend, csak a szervánál kell cserélni. A mérkõzés egy játszmából áll
    • Amennyiben az egyik csapat saját támadóterületérõl az ellenfél azonos területére ejti a labdát, az ellenfél kap pontot (ejtésnek számít minden ami felülrõl történik, és nem csattan, vagy nem ökölbe szorított kézzel követik el, a leütést kivéve)
    • a szervát nem lehet sáncolni, vagy kosárérintéssel azonnal visszatenni, az ellenfél térfelére.

Tollaslabda: 20 perc vagy 21 pont

    • Három egyéni játszmát kell lejátszani
    • Minden labdamenet pontot ér
    • A játékosok felállási sorrendjét (elvileg az 1-es a legerõsebb) a mérkõzés elõtt a szervezõnek kell bediktálni, ezután változtatási lehetõség nincsen.

Tenisz: 15 perc vagy 21 pont

    • Két játszmát kell lejátszani (egy egyénit és egy párost)
    • A mérkõzéseket a rövidített játék (tie-break) szabályai szerint kell lejátszani
    • Melegítési idõ nincs
  1. Az ötlabda pontozása

Minden egyes sport gyõztese 100 meccspontot kap. A vesztes elért pontjainak arányában 0 és 99 meccspont között kaphat a következõ szabály szerint: a vesztes pontjait el kell osztani a gyõztes pontjaival (két tizedes pontosság kell), majd a kapott értéket meg kell szorozni 100-al. Az így kapott érték lesz a keresett pontszám. Vagyis ha egy kosármeccs eredménye 21 - 14 , a gyoztes 100, a vesztes 66 meccspontot kap, mert 14/21 = 0.66; 0.66*100 = 66. Teniszben és tollaslabdában összeadjuk az egyéni és páros eredményeket, és aztán következik a fenti számítás. Például tollasban 25 - 15 -ös egyéni és 5 - 25-ös páros után a másodiknak írt csapat nyeri a sportot 40 - 30 arányban, tehát ez a csapat 100 meccspontot, míg a másik 75 - öt (30/40 = 0.75; 0.75*100 = 75) kap. Döntetlen esetén mindkét csapat 50 - 50 pontot kap. A labdarúgás a fentiektõl eltérõen pontozandó. Itt a pontszámokat az alábbi táblázatból kell értelemszerûen kikeresni. Ha az eredmény nem szerepel a táblázatban, akkor a vesztes csapat pontszáma 10*(10 - a gólkülönbség), amivel kikapott. Például a 18 - 12 -es eredmény 100 - 40 arányú gyõzelmet jelent.

Focitáblázat

1-0

100-60

2-1

100-70

3-2

100-75

4-3

100-80

2-0

100-50

3-1

100-60

4-2

100-65

5-3

100-65

3-0

100-40

4-1

100-45

5-2

100-55

6-3

100-55

4-0

100-30

5-1

100-35

6-2

100-45

7-3

100-45

5-0

100-20

6-1

100-25

7-2

100-35

8-3

100-35

6-0

100-10

7-1

100-15

8-2

100-25

9-3

100-25

7-0

100-5

8-1

100-10

9-2

100-15

10-3

100-20

8-0

100-0

9-1

100-5

10-2

100-10

11-3

100-15

9-0

100-0

10-1

100-0

11-2

100-5

12-3

100-10

5-4

100-85

6-5

100-90

7-6

100-95

8-7

100-95

6-4

100-70

7-5

100-75

8-6

100-80

9-7

100-80

7-4

100-60

8-5

100-65

9-6

100-65

10-7

100-70

8-4

100-50

9-5

100-55

10-6

100-55

11-7

100-60

9-4

100-40

10-5

100-50

11-6

100-50

12-7

100-55

10-4

100-30

11-5

100-40

12-6

100-45

11-4

100-25

12-5

100-30

12-4

100-20

9-8

100-95

10-9

100-95

11-10

100-95

12-11

100-95

10-8

100-85

11-9

100-85

12-10

100-90

11-8

100-75

12-9

100-75

12-8

100-65

Végeredmény: a meccspontok összege

Jó játékot kíván a Szervezõbizottság!

 

 

Asztali nézet